8. Asmenybės laikysena ribinėse situacijose
5 (100%) 1 vote

8. Asmenybės laikysena ribinėse situacijose

2016 metų kalbėjimo potemė 12 klasei. Tema: 8. Asmenybės laikysena ribinėse situacijose (Nijolė Sadūnaitė ir kt.). Nr. 8

Kritinės situacijos tiek gyvenime, tiek literatūroje yra labai įvairios. Jos gali būti vertinamo tik pagal pačio žmogaus asmeninę prizmę. Vienam kritinė situacija gali būti nelaimingas atsitikimas, kitam stichinė nelaimė ir dar daugybė kitokių atsitikimų ir išgyvenimų. Tikriausiai svarbi ne pati situacija o jos sukelti išgyvenimai, patirtos emocijos, juk žmogus yra labai įvairialypis ir jo patirtų jausmų skalė yra labai plati, o prioritetai skiriasi. Dažniausiai kritinėmis situacijomis vadiname tas, kurios sukelia negatyvius išgyvenimus, tokius kaip nusivylimas, liūdesys, baimė ir bejėgiškumas. Literatūriniai kūriniai mums atveria duris šiuos jausmus išgyventi įsikūnijus į literatūrinį veikėją ir viską perleisti per savo prioritetų prizmę. Daugelyje kūrinių mes galime atrastą tą kritinę situaciją, ir tik nuo mūsų pačių priklauso ,kaip mes tą situacija interpretuosime.
Žvelgiant į Lietuvos ir pasaulio literatūros plotmes ir ieškant ribinių situacijų pavyzdžių, jų galime atrasti labai daug, bet nevisi jie mums sukelia vienodo stiprumo išgyvenimus ir nevisi jie užsilieka atmintyje. Su pirmosiomis savo ribinėmis situacijomis literatūroje mes susidūrėme vaikystės pasakose. Viena garsiausių ir mums labiausiai žinomų pasakų yra Šarli Pero ,,Raudonkepuraitė‘‘ , kur vaikiškomis akimis kritine situacija galime apibūdinti mergaitės susitikimą su vilku. Pikto vilkė ketinimai suryti mažąją mergaitę sukelia baimę, tai tarsi blogio ir gėrio kova, kuri žinoma baigiasi gėrio pergale, nes pasakos mus moko, kad gyvenime tik gėris ir nuoširdumas yra tie prioritetai padedantys nugalėti visas ištikusias negandas.

Parsisiųsti kalbėjimo potemę